måndag 27 januari 2014

Historien om en trasig sadel

I torsdags, 23 januari, när jag cyklade till jobbet märkte jag att cykeln kändes annorlunda. Någonting satt löst eller var trasigt. Det visade sig när jag kollade närmare på det att det var railsen under sadeln som gått rakt av. Sadeln, en Brooks B17 narrow som är ungefär tre år gammal borde väl inte gå sönder på det viset? Min kära sadel som jag betalat dyrt för och som krävde 300 mils inkörning innan den började kännas bra. Skulle den ge upp nu efter ungefär 600mil?

Efter lite googlande inser jag att det inte är helt ovanligt att Brooks sadlarna går sönder men inser också att det finns reservdelar att köpa. Så i torsdags kväll beställde jag direkt från www.brooksengland.com en ny rail och nya nitar. I fredags fick jag ett mail som bekräftade att delarna var skickade med DHL från Italien!!?

Idag måndag 27 januari efter middagen ringer det på dörren och utanför står en kille från DHL med ett litet paket i handen som det står Brooks på. Jag hade inte förväntat mig det paketet under denna veckan och så får man det på måndag kväll mindre än 4 dygn efter man beställt delarna. Bra jobbat av Brooks och DHL!

Nu återstår bara att byta ut railen och hoppas på att sadeln inte behöver någon ny inkörning för att kännas bekväm!

Min trasiga Brooks B17 Narrow med reservdelar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar