onsdag 6 februari 2013

Så slipper du kalla händer

Har du lätt att frysa om händerna när du cyklar? Då är ett tips att köpa Biltemas styrmuffar 129kr (artikelnummer 82176) som knyts fast över styret. De är stora men relativt lätta och monteras snabbt och enkelt på styret. Jag testade dem på min fatbike i helgen när jag var ut och cyklade och varmt blev det.



Trots att det var -10 grader och jag hade bara sommarcykelhandskarna på mig så blev jag snabbt varm om händerna. Det var lite ovant i början att stoppa in händerna i styrmuffarna men man vande sig snabbt och en stor fördel var att kontrollen över växelreglage och bromshandtag var utmärkt till skillnad från då man använder tjocka vinterhandskar.

Jag kommer fortsätta att använda dessa om det är kallare än -10 ungefär. Är det varmare blir det nog för varmt att använda dem och jag väljer ett par medeltjocka handskar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar