fredag 5 juli 2013

Skellefteå Bike Rally

I lördags deltog jag i Skellefteå Bike Rally. En ny tävlingsform för mig där man kör korta specialsträckor med tidtagning och däremellan har transportsträckor utan tidtagning eller med maxtid. En väldigt rolig och intensiv tävlingsform. I Skellefteå var det tre specialsträckor som var 3-6 minuter långa med gemensamma transporter mellan specialsträckorna.

Jag tävlade med min fatbike och det kändes som det var en fördel med de stora däcken på de tekniska stigarna. Cykeln rullade bra över rötter och sten tack vare rätt lufttryck i däcken vilket är så viktigt på en fatbike. Jag slutade som 5:a bland 23 startande vilket jag är mycket nöjd med. Tävlingsformen var rolig och jag hoppas det blir fler liknande tävlingar i närheten snart!

Foto från http://cyklamedkarin.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar